Skip to main content

Διαταγή: εκτελέστε τους λογοτέχνες

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/views.module on line 1113.
  • strict warning: Declaration of views_handler_field::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_field.inc on line 1147.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_query::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_query.inc on line 169.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 136.

«Ος δ’ αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή μύλος ονικός εις τον τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης»

Ματθ. 14΄, 6

Συχνή η επωδός: «Τα παιδιά δεν διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία». Την ακούμε από γονείς, την προσυπογράφουμε και εμείς οι δάσκαλοι. Είναι τέχνη λησμονημένη η ανάγνωση πια. Όπως κάθε τέχνη διδάσκεται, πρέπει να μαθητεύσεις «παρά τους πόδας ανθρώπου» και αφού μιλάμε για μαθητές ισχύει το απροσπέλαστο, υπό του αγίου Χρυσοστόμου, λεχθέν «παράδειγμα τοις τέκνοις παρέχειν».

Το παράδειγμα προσφέρεται πρώτα στο σπίτι. Όμως σήμερα «οι απασχολημένοι γονείς παρκάρουν τα παιδιά τους μπροστά στην τηλεόραση….οι άνθρωποι που δεν διάβασαν ή δεν τους είπαν ιστορίες, τείνουν να επιβάλλουν την ίδια στέρηση και στα παιδιά τους». Αποτέλεσμα; «Ένα νέο είδος ανθρώπου έχει αναδυθεί τον τελευταίο καιρό: ο μορφωμένος βάρβαρος – που έχει σπουδάσει είκοσι χρόνια, έχει αποκατασταθεί θαυμάσια επαγγελματικά, αλλά δεν έχει διαβάσει τίποτα, δεν ξέρει ιστορία και αγνοεί οτιδήποτε βρίσκεται εκτός της ειδικότητάς του….Μερικοί τυχαίνει και είναι και δάσκαλοι. Δεν διαβάζουν τίποτε εκτός από τα βιβλία που πρέπει να διδάξουν∙ δεν έχουν νιώσει ποτέ την απόλαυση της ανάγνωσης∙ και δεν μπορούν να μεταγγίσουν ενθουσιασμό, για να μην πω αγάπη για το αντικείμενό τους». (Το απόσπασμα περιέχεται στο βιβλίο «ο αντιχριστιανισμός», του Σ. Γουνελά, ο οποίος παραπέμπει σε άρθρο της Βρετανίδας Ντ. Λέσιγκ, που δημοσίευσε η «Ελευθεροτυπία»). Το προαναφερθέν χωρίο μιλάει γονείς αδιάφορους, για δασκάλους ανονήρευτους και ακοινώνητους, αποσιωπά όμως το φθοροποιό ρόλο των σχολικών βιβλίων.

Θα αναφερθώ και πάλι στου Γυμνασίου τα γλωσσικά εγχειρίδια. Κατ’ αρχάς υπήρχε στα βιβλία αυτά (κυρίως των κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας) μια ρητή προδιαγραφή, την οποία έπρεπε να εφαρμόσουν οι συγγραφικές ομάδες που είχαν αναλάβει την εκπόνησή τους: να νέα βιβλία έπρεπε να μην περιλαμβάνουν ούτε ένα από τα κείμενα που περιλαμβάνονταν στα παλιά. (Η γνωστή «εθνική νόσος» που περιέγραψε ο Παπαδιαμάντης περιφρονούμε «ό,τι παλαιόν, ό,τι εγχώριον, ό,τι ελληνικόν»).

Κατά δεύτερον τα κείμενα που επιλέχτηκαν όφειλαν – στα πλαίσια της πολυπολιτισμικότητας – να απομακρυνθούν από «παρωχημένες» πλέον ιδέες (έθνος, πίστη, παράδοση), να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Η γνώση δεν πρέπει να υφαίνεται γύρω από κοινές αξίες, οι οποίες, ποινικοποιήθηκαν ως ελληνοχριστιανικό ιδεολόγημα, να μην συγκινεί, αλλά να διασκεδάζει, να είναι επικοινωνιακή. (Παράδειγμα: «Η Φρικαντέλα η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» ως κυρίαρχο ανάγνωσμα Χριστουγέννων στην Έ΄ δημοτικού). «Το σχολείο δεν έχει πια σκοπό να μεταδίδει ουσιαστικές γνώσεις, που η κατοχή τους φωτίζει την συνείδηση και προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας», αλλά, υπό το πρόσχημα της αναβάθμισης, καταλήγει σ’ αυτό που ανομολόγητα στοχεύει: στην παραγωγή υποταγμένων μυαλών, «μορφωμένων βαρβάρων» και χειρότερα, γενιτσάρων.

Για να συμβεί αυτό φρόντισαν οι επίδοξοι αναβαθμιστές – ισοπεδωτές της Παιδείας να καταστρέψουν (κυριολεκτικά) την κλασική μας λογοτεχνία. Αποκαθήλωσαν τους μάστορες του λόγου, αυτούς που γράφουν με «ιθαγένεια τόπου και τοπίου», τους «εθνικούς συγγραφείς» (Λιγνάδης), όχι με τον εξοβελισμό τους από τα βιβλία, αλλά με πιο ύπουλο, αναίσχυντο, γκεμπελικό τρόπο. Δηλαδή: Δεν βάζεις στα βιβλία τα πιο αξιόλογα και ωραία, τα αριστουργήματά τους, αλλά τα χειρότερα, τα ξέψυχα, τα μίζερα. (Σ’ όλους τους λογοτέχνες βρίσκεις και ατυχείς εμπνεύσεις).

Παίρνεις για παράδειγμα τον Παπαδιαμάντη, κλέος και αγλάισμα της λογοτεχνίας μας, και ιδού το απόσπασμα από τα ευφρόσυνα «ρόδιν’ ακρογιάλια»:… «Μας ήρθε, είπεν, η μυζήθρα, μυρωδάτη, αχνιστή. Την έφερε πεσκέσι το Ξενιώ, η μικρή τσούπα του Πατσοστάθη. Ύστερ’ από λίγο θα ‘ρθη, λέει, ο αφέντης της – δηλαδή ο πατέρας της- να μας φέρει, λέει, τα κοκορέτσι ψημένο, έτοιμο. Όσον δια τα δυο μπούτια θα μας τα φέρει, λέει, ωμά, για να τα ψήσουμε αργότερα εδώ. - Μπεκερεβέτσιν (ο θεός να τα πληθύνη). - Το άλλο μισό κατσίκι, το εκράτησε, λέει, για τη φαμίλια του. Τώρα θα μας έρθει κι ο Αγάλλος, να μας ζυμώσει την πίττα. Σ’ αρέσει η τυρόπιττα με χλωρό τυρί και με δέκα αυγά;». (Νεοελληνική Γλώσσα, Α΄ Γυμνασίου, σελ. 70-71).

Με κείμενο δώδεκα αράδων τιμάται ο Σκιαθίτης γέροντας. Και τον κατάντησαν, τον ασκητικό και ολιγοδεή λογοτέχνη μας, πρότυπο πολυφαγίας και καλοπέρασης. «Κακουργούν εν γνώσει» ως θα έλεγε ο εξαίσιος υμνητής της εντίμου πενίας.

Οι ίδιες κουτοπόνηρες επιλογές εφαρμόζονται και στα «απομνημονεύματα» του πατριδοφύλακα στρατηγού Μακρυγιάννη: «Οι άρχοντες μας, ο αρχηγοί, έγιναν εκλαμπρότατοι, έγιναν γενναιότατοι και οι ντόπιοι και οι φερτικοί…έγινε ο Κολοκοτρώνης και οι άλλοι συγγενείς και φίλοι πλούσιοι από γες, αργαστήρια, μύλους, σπίτια, σταφίδες και άλλα πλούτη των Τούρκων. Όταν ο Κολοκοτρώνης και οι σύντροφοί του ήρθαν από την Ζάκυνθο, δεν είχαν ούτε πιθαμή γης∙ τώρα φαίνεται τι έχουν…» . («Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας», Γ΄ Γυμνασίου, σελ. 48).

Ερωτώ: Γιατί όχι εκείνο το θαυμάσιο «τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί…» ή το ανδρείο «εκεί οπούφκιανα τις θέσες εις τους Μύλους ήρθε να με δει ο Ντερνύς…». Αυτά δεν αντέχουν στην προκρούστειο κλίνη των νεογραικύλων.

Σαφές το μήνυμα: τέτοιοι και οι ήρωές σας, μικροπρεπείς, ιδιοτελείς, μην τους διαβάζετε, ξεπεράστηκαν…ενώ στην «Γλώσσα» της Α΄ Γυμνασίου, εξυμνείται το σαχλούργημα μιας λοξής Αγγλίδας, ο «Χάρι Πότερ», «γιατί ξανάφερε τα παιδιά στο διάβασμα και τα απομάκρυνε για λίγο από την οθόνη των βίντεο – γκέιμς». (σελ. 4).

Η ίδια τακτική της…μύγας και στο έργο του Ξενόπουλου. (Τη μύγα και μέσα σε ανθόκηπο να τη βάλεις, θα βρει κοπριά να καθίσει). «Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας», Α΄ Γυμνασίου, σελ. 222, τίτλος: Η γάτα του παπά». Πηγαίνει ο Χρήστος ο κλαμπανάρος (=κωδωνοκρούστης) και λέει στον παπα-Ζήσιμο: «Πάλε τα ίδια παπά μου». «Η γάτα πανάθεμά τη». «Ω, συμφορά μου…στο ίδιο μέρος;». «Όχι, στην Αγία Πρόθεση». Δηλαδή, η γάτα, μπήκε στο Άγιο Βήμα, στην Αγία Πρόθεση και έκανε τις ακαθαρσίες της. (Οι ευλαβείς ιερείς φρίττουν με αυτήν την μιαρά και βέβηλη αναφορά).

Στο ίδιο βιβλίο. «Το θέλγητρο της Ανδαλουσίας), του Κ. Ουράνη (σελ. 4.), και πάλι η μαγαρισιά. Διαβάζει το πρωτάκι του Γυμνασίου φράσεις όπως: «Η Ανδαλουσία είναι μια νέα γυναίκα του λαού…που δίνει ερωτικές συνεντεύξεις μέσα στις εκκλησίες» και ότι η Σιέρρα Νεβάδα είναι «χώρα όπου οι άνθρωποι αγαπάν την γυναίκα σαν Παναγία και την Παναγία σαν γυναίκα» (σελ. 4-5). Καταλάβαμε. Πνευματικός υποσιτισμός, αφελληνισμός και εκκλησιομαχία.

Οι άνθρωποι εκτελούν εντολές, κάνουν το κέφι τους, ρυπαίνουν ψυχές, βαφτίζοντας τα ανοσιουργήματά τους, Παιδεία και όλα ατιμωρητί. «Δυστυχισμένη Ελλάς, δυστυχισμένοι Έλληνες. Αναθεματισμένοι κυβερνήτες οπού μας κυβέρνησαν αρχή ως τέλος».

Νατσιός Δημήτρης
δάσκαλος-Κιλκίς

Σημείωση: το άρθρο υπάρχει και σε πολυτονική έκδοση.

Δημήτρη, σε ευχαριστώ πολύ

Δημήτρη, σε ευχαριστώ πολύ για την πληροφόρηση που μας προσφέρεις. Πιστεύω πως ο μέσος γονιός έχει άγνοια για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολικά βιβλία.

Κάτι πρέπει να γίνει... δεν μπορούμε να αφήνουμε ανεμπόδιστους μια μειοψηφία να κάνει ότι θέλει με την εκπαίδευση των παιδίων μας!

Αναρωτιέμει εαν θα μπορούσε το "Αντίβαρο" να ξεκινήσει μια σχετική διαδικασία (π.χ. συλλογή υπογραφών και επιτροπή να συναντήσει τους αρμόδιους, ευρύτερη ενημέρωση π.χ. από τηλεόραση - υπάρχουν και καλοί δημοσιογράφοι που θα μπορούσαν να κανουν σχετική εκπομπή). Εγώ είμαι πρόθυμος να βοηθήσω όπως μπορώ.

Γονεῖς, Πιᾶστε τά παιδιά σας

Γονεῖς,

Πιᾶστε τά παιδιά σας ἀπό τό χέρι, κρατῆστε τά μικρά στήν ἀγκαλιά, τά μεγαλύτερα δίπλα σας καί διαβάζετέ τους τά Συναξάρια τῶν Νεομαρτύρων τῆς Ἐκκλησίας μας. Διπλό ἔργο θά κάνετε. Καί τήν πίστη τους θά κρατᾶτε ἀναμμένη καί τήν ἱστορία τῆς πατρίδας θά μαθαίνουν. Τά Κρυφά Σχολειά δέν εἶναι μῦθος ὅπως εὐθαρσῶς συνεχίζουν νά διατυμπανίζουν (ἐν ἔτει 2010) στά πανεπιστημιακά μας τμήματα "Νεότερης καί Σύγχρονης Ἱστορίας" ἀλλά ἁπτή πλέον πραγματικότητα στήν ὁποία καταφεύγουμε πλέον ἐδῶ καί καιρό ὅσοι γονεῖς συνειδητοποιοῦμε τήν οὐσιαστική καί ὅχι μόνο λεκτική κατάργηση τῆς ἐθνικῆς μας παιδείας.

Μή χαλαρώνετε ἐσεῖς γιά νά μήν χαλαρώνουν καί τά παιδιά σας. Μάθετέ τους τό ἁγιογραφικό "ἀγάπησον τόν κόπον ἤ τήν ἀνάπαυσιν". Δεῖξτε τους πώς ἡ γνώση κατακτᾶται μέ τήν μελέτη τῶν πατέρων τοῦ Γένους καί τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἡ διαγραφή τῆς λεγόμενης "αὐθεντίας" ὅπως τήν κατονομάζει τό κίνημα τοῦ εὐρωπαϊκοῦ διαφωτισμοῦ, τό ὁποῖο μεγαλοπρεπῶς ζεῖ καί βασιλεύει στή διδασκαλία τῆς τριτοβάθμιας ἐκπαίδευσής μας, εἶναι κάτι ἐξαιρετικά ὕπουλο γιά νά περάσει ἀπαρατήρητο. Οἱ ταγοί τῆς παιδείας μας ταυτίζουν τήν "αὐθεντία" μέ τούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καί τοῦ Γένους μας καί αὐτούς εἶναι πού προσπαθοῦν πάσει θυσίᾳ νά καταργήσουν. Θεωρῶ ὅτι εἶναι ἐξαιρετικά διαφωτιστική ἡ μελέτη τοῦ κινήματος τοῦ εὐρωπαϊκοῦ διαφωτισμοῦ καί ἡ μεταφορά του στόν λεγόμενο "νεοελληνικό διαφωτισμό". Πολλά σημερινά ἐξηγοῦνται μέ βάση αὐτό τό κίνημα, τό ὁποῖο μετά πάσης εὐλαβείας περιφρουροῦν ἔκτοτε καί σήμερα οἱ καθηγητές τῆς τριτοβάθμιας ἐκπαίδευσης καί οἱ διάφοροι ελιαμέπ. Μήν ἀπορεῖτε γιά τόν ἀποχριστιανισμό τους. Ταυτίζουν παπισμό καί ὀρθοδοξία. Ταυτίζουν φιλελευθερισμό (πού εἶναι καθαρά οἰκονομικός ὅρος πού προάγει τό μεγάλο κεφάλαιο καί καταργεῖ τό κράτος-πρόνοια) μέ ἐλευθερία καί ἐλευθερία συνειδήσεων καί "ἀπαλλαγή ἀπό αὐθεντίες" κ.λπ. Μελετῆστε, ἔχει ἐνδιαφέρον.

Ἡ ἐποχή τοῦ εὐδαιμονισμοῦ ἦταν μία φορεμένη ἄνωθεν φούσκα ἡ ὁποία τώρα πλέον μᾶς δείχνει τό πραγματικό της πρόσωπο καί στό χῶρο τῆς παιδείας. Ὅμως, ὡς Ρωμηοί, γνωρίζουμε τό Πάσχα, ἀλλά γνωρίζουμε καί τήν Σαρακοστή. Αὐτό βιώνουμε πλέον.

Γονεῖς ἐν ἀγωνίᾳ

Τι κάνει η Εκκλησία; Δημήτρη,

Τι κάνει η Εκκλησία;
Δημήτρη, πολύ εύστοχα τα σχόλιά σου. Είναι απορίας άξιον, όμως, γιατί η Εκκλησία μας δεν αναλαμβάνει κάποια πρωτοβουλία στον τομέα αυτόν. Οι ιεραπόστολοι στην Αφρική και στην Ασία δίπλα σε κάθε ναό ιδρύουν και ένα σχολείο, διότι γνωρίζουν ότι μόνο με τον τρόπο αυτόν θα διατηρήσουν και θα διαδώσουν την Ορθοδοξία. Εδώ, με την ψευδαίσθηση ότι δήθεν η δημόσια παιδεία είναι Ελληνοχριστιανική, οι προσπάθειες είναι ελάχιστες και ανολοκλήρωτες. Είναι τουλάχιστον αδιανόητο να επισημαίνεται η παραπάνω τραγική κατάσταση και η Εκκλησία να μην αγωνιά και να μην δημιουργεί σχολεία όλων των βαθμίδων - έστω ιδιωτικά ή με συνδρομή ιδιωτών- τουλάχιστον στις μεγάλες αστικές Μητροπόλεις. Δεν φτάνουν μόνο οι παρατηρήσεις και οι ευχές εις ώτα μη ακουόντων. Ως πότε θα βαυκαλιζόμαστε ότι δήθεν η Παιδεία που παρέχεται στην πατρίδα μας είναι Ελληνοχριστιανική, όπως επιτάσσει το ισχύον Σύνταγμα, που κατά τα φαινόμενα εφαρμόζεται κατά το δοκούν; Όσο η Εκκλησία δεν αναλαμβάνει προσπάθεια για δημιουργία Ελληνοχριστιανικής εκπαίδευσης, που θα αποτελέσει το πρότυπο για την αναμόρφωση και της δημόσιας παιδείας, μην περιμένουμε βελτίωση, αλλά μόνο επιδείνωση. Στην Τουρκοκρατία η Ρωμιοσύνη έμεινε ζωντανή με το κρυφό σχολειό, σήμερα με τι αποθέματα θα αντισταθεί;
Πατέρας εν απορία

Απ' ότι ξέρω το ΥΠΕΠΘ

Απ' ότι ξέρω το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί να κλείσει κάποια εκκλησιαστικά λύκεια, για ευνόητους λόγους, θα επιτρέψει στην εκκλησία να ιδρύσει άλλα;

Αλεξάνδρα, το κρίσιμο σημείο

Αλεξάνδρα,
το κρίσιμο σημείο είναι ακριβώς αυτό και το ΥΠΕΠΘ το έχει εγκαίρως εντοπίσει : η Εκκλησία πρέπει να μην συμμετέχει καθόλου στην Εκπαίδευση. Εάν ήθελε, όμως, η Εκκλησία μπορούσε να το καταφέρει, μέσω σωματείων ή εταιρειών, από κοινού με ιδιώτες. Το πρόβλημα στην παρούσα φάση είναι ότι η Εκκλησία δεν θέλει να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο χώρο και τον έχει παραχωρήσει ολοκληρωτικά στο ΥΠΕΠΘ. Είναι αδιανόητο να διατηρεί ιδιωτικά εκπαιδευτήρια όλων των βαθμίδων με σημαντική επιτυχία μία αδελφότητα και να αδυνατούν να πράξουν το ίδιο μεγάλες Μητροπόλεις σε άλλες περιοχές. Απλούστατα δεν θεωρούν ως άμεση αυτήν την προτεραιότητα και προτιμούν να αναλώνουν πολύτιμο κεφάλαιο (οικονομικό και προσωπικό) σε άλλες λιγότερο "ενοχλητικές" δραστηριότητες, που όλοι γνωρίζουμε, ακριβώς για να αποφύγουν να έρθουν σε ρήξη με την Πολιτεία στο πιο κρίσιμο πεδίο. Οι συνέπειες αυτής της επιλογής για το μέλλον του έθνους μας ήδη διακρίνονται. Οι τρόποι υπάρχουν, βούληση δεν υπάρχει.
Πατέρας εν απορία

Θα ήθελα να απαντήσω στον

Θα ήθελα να απαντήσω στον Κώστα Πραματάρη. Συλλογή υπογραφών έγινε εδώ για το χειρότερο δείγμα αυτής της φουρνιάς των -εκατοντάδων - βιβλίων και οδήγησε σε μία πρωτοφανή χιονοστιβάδα αντιδράσεων με επιτυχές αποτέλεσμα, μία από τις ελάχιστες ήττες της (ψευτο-)«διανόησης». Κατά τα άλλα συνεχίζουμε την ενημέρωση, όπως βλέπετε. Δεν είναι δυνατόν όμως να γίνονται συνέχεια εκστρατείες μεγάλου βεληνεκούς, ακόμη και για πρακτικούς λόγους. Ο σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση του καθενός («αντίβαρο στην ιδιωτεία» είναι και παραμένει το σύνθημα από το 2001). Όσο για ευρύτερα και μαζικότερα μέσα (πχ τηλεόραση), αφ' ενός υπάρχουν σε μικρά κανάλια ενδιαφέρουσες εκπομπές, πχ η εκπομπή του Δασκάλου Δ. Νατσιού στον σταθμό 4Ε της Θεσσαλονίκης, η εκπομπή του Νεοκλή Σαρρή, του Γ. Καραμπελιά κλπ. Ίσως και άλλες που δεν γνωρίζω. Ρίξτε μια ματιά στα "Βίντεο" που παραπέμπει το Αντίβαρο και θα βρείτε πληθώρα εκπομπών http://www.antibaro.gr/video. Αν αναφέρεστε στα κυρίαρχα ΜΜΕ, καλύτερα να κρατάμε μικρό καλάθι και να μην έχουμε ιδιαίτερα μεγάλες προσδοκίες.

Γενικώς, η άποψή μου είναι ότι πάσχουμε ως κοινωνία από τη νόσο απόδοσης ευθυνών σε όλους τους άλλους πλην ημών. Ειδικά για την παιδεία, όπως μας θύμισε ο Δάσκαλος «παράδειγμα τοις τέκνοις παρέχειν». Μέτοχοι στη διαμόρφωση της παιδείας είμαστε όλοι μας, πολύ περισσότερο από όσο νομίζουμε. Και το Υπουργείο, οι δάσκαλοι, το σύστημα, οι αίθουσες, η κρατική γραφειοκρατία κλπ, όλα αυτά πολύ λιγότερο από όσο νομίζουμε. (Προσοχή για να μην παρεξηγηθώ: συγκρίνω πάντα με αυτό που νομίζουμε)

Ανδρέας.

antibaro

Το πόσο φταίμε εμείς μπορούμε

Το πόσο φταίμε εμείς μπορούμε να το καταλάβουμε από το γεγονός ότι υπάρχουν διδάσκοντες που αν και γονείς βλέπουν τον χώρο της παιδείας μόνον σαν χώρο εργασίας. Έναν χώρο στον οποίο θα διορισθούν μόνο και μόνο για να έχουν έναν μισθούλη.
Πέραν αυτού όμως τα τεκταινόμενα στον χώρο της παιδείας δεν είναι παρά κομμάτι των όσων συμβαίνουν σε μία κοινωνία γενικά. Αυτά που ζούμε τον τελευταίο καιρό έχουν κάνει πασιφανές το ότι κοιμόμαστε πολύύύύύύ βαθειά. Όταν αφαιρούνται βασικά δικαιώματα από τους ανθρώπους και δεν αντιδρούν, παρά παρατηρούν μουδιασμένοι τις ασυναρτησίες που γίνονται και λέγονται τότε είναι πασιφανές ότι το πρόβλημα είναι πολύ βαθύ. Αυτό γίνεται γιατί υπάρχει έλλειψη κριτικής ικανότητος. Γιατί δεν μπορούμε να αξιολογήσουμε αυτό που βλέπουμε και ακούμε. Και ο άνθρωπος που δεν μπορεί να κρίνει είναι εύκολα χειραγωγήσιμος. Πείθεται από κάθε σαχλαμάρα που θα ακούσει. Δεν διεκδικεί τίποτα. Ούτε καλύτερη παιδεία. Κάθεται απλά και αναλύει καταστάσεις και μόνον υπό το πρίσμα των οικονομικών μεγεθών όπως τον έμαθαν τόσα χρόνια οι ημιμαθείς τηλεοπτικοί αστέρες οι οποίοι δεν έχουν γνώσεις να μιλήσουν για τίποτε άλλο. Αυτήν την ορολογία έχουν παπαγαλίσει και αυτήν μας πασάρουν. Αν ανοίξετε την τηλεόραση την ώρα που προβάλλονται οι εκπομπές πολιτικής ανάλυσης θα ακούσετε να λένε όλοι τα ίδια που λένε εδώ και χρόνια. Δεν καταλαβαίνω ποιος τις βλέπει και γιατί γίνονται. Καταλαβαίνεται τώρα γιατί δεν ενδιαφέρονται για την παιδεία. Θα πρέπει να γίνει λοιπόν κάτι κατανοητό. Αυτοί δεν πρόκειται να ενδιαφερθούν. Είναι ξεκάθαρο. Πρέπει να το καταλάβουμε.

Αγαπητε Κώστα ( 27/05/2010 -

Αγαπητε Κώστα ( 27/05/2010 - 13:400,
εκκλησία είμαστε όλοι μας και ας μην περιμένουμε η προσπάθεια της εκκλησίας να εκφρασθεί μέσα από την ιεραρχία της, τον αρχιεπίσκοπο δηλαδή ή την ιερά σύνοδο. Η εκκλησία πολλές φορές εκφράζεται από μεμονωμένα μέλη της, κληρικούς ή λαϊκούς. Πολλές φορές η ηγεσία της δεν εξέφραζε την εκκλησία. Ας ξεκινήσει λοιπόν ο καθένας από το σπίτι του, την παρέα του, την ενορία του. Μόνο έτσι θα έχουμε αποτέλεσμα. Έτσι νομίζω ότι λειτούργησε και το 'κρυφό σχολείο' ανεπίσημα και με πυρήνες ατομικής πρωτοβουλίας μέσα στα πλαίσια της εκκλησιαστικής ζωής.

Λιαν ατυχες το παρατεθεν

Λιαν ατυχες το παρατεθεν εδαφιον του Ματθαιου.Θυμιζει Ταλιμπαν.

Κεραύνειε, είσαι τόσο

Κεραύνειε, είσαι τόσο σχετικός όσο ο κεραυνός εν αιθρία ...

Ἀν το να σκανδαλίσει κανείς

Ἀν το να σκανδαλίσει κανείς ένα παιδί είναι τόσο καταδικαστέο, ώστε να συμφέρει αυτόν που το έκανε να κρεμάσει πέτρα στο λαιμό του και να φουντάρει, φανταστήτε τί πρέπει να κάνουν αυτοί τού «υποργείου παιδείας», που καταστρέφουν ολόκληρες γενιές των παιδιών μας...

Μια χώρα που δεν έχει

Μια χώρα που δεν έχει λογοτέχνες που δεν έχει ποιητές που δεν έχει μουσική είναι νεκρός τόπος.

Μήπως υπάρχει τίποτα πιό πραγματικό από τον λόγο;

Όντως, ο Κεραύνειος είναι σαν

Όντως, ο Κεραύνειος είναι σαν κεραυνός εν αιθρία εδώ μέσα...Είναι ο μόνος που έκανε ένα σχόλιο που κινείται στα πλαίσια της κοινής λογικής και του χιούμορ. Αλλά αυτές οι λέξεις μάλλον απουσιάζουν από το πλούσο κατά τα άλλα λεξιλόγιό σας. Και πάω στοίχημα ότι δεν έχετε διαβάσει ούτε μισή σελίδα από το Χάρι Πότερ. Καλή διασκέδαση μέσα στη φορμόλη - εδώ έξω μας αρέσει και ο Παπαδιαμάντης και η Rowling και τα παιδικά βιβλία (παλιά και σύγχρονα) και τα κλασικά και η ποίηση και ένα σωρό άλλα πράγματα. Δεν έχουμε ανάγκη την εκκλησία να μας πει τι να διαβάσουμε. Σιγά μην αρχίσουμε να καίμε και βιβλία! Μη σκανδαλίζεστε τόσο πολύ...Ανέραστοι και στεγνοί άνθρωποι, κρίμα...
Χαμογελάστε και λίγο και μη βλέπετε παντού εχθρούς και εθνοπροδότες!

για τον χάρι πότερ, το

για τον χάρι πότερ, το στοίχημα το κερδίσατε.

ως προς τα υπόλοιπα, κάνετε πολλές υποθέσεις.

@myrto Καλά, πάνω σε σένα

@myrto
Καλά, πάνω σε σένα βρήκε να πέσει;