Skip to main content

Ολοήμερες…. μεγαλοστομίες

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/views.module on line 1113.
  • strict warning: Declaration of views_handler_field::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_field.inc on line 1147.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_query::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_query.inc on line 169.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 136.

«Οι νέοι κάνουν διάλογο, επικοινωνούν, αλλά με λόγια του αέρα. Τους δώσαμε το λόγο, χωρίς να τους δώσουμε τις λέξεις».

Ν. Πολονύ

«Το παιδί διαβάζει μόνο του, εμείς δεν έχουμε χρόνο, εργαζόμαστε και οι δύο. Το μόνο που προσέχουμε είναι ο χαρακτήρας του, κοιτάμε να είναι καλό παιδί. Έτσι δικαιολόγησαν κάποιοι γονείς την χαμηλή σχολική επίδοση του παιδιού τους. Αυτήν την απάντηση ψέλλισαν, για να δικαιολογήσουν την έλλειψη στοργής, την μοναχικότητα στην οποία έχουν καταδικάσει το παιδί τους. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα, «εισαγόμενο» κι αυτό, στην ελληνική κοινωνία σήμερα: Τα παρατεταμένα ωράρια εργασίας των γονέων στερούν τα παιδιά από την πιο τρυφερή και συναισθηματική στιγμή της κοπιαστικής τους ημέρας: το γυρισμό στο σπίτι, την αγκαλιά της μητέρας, το χάδι του πατέρα. Το κράτος φρόντισε με τον θεσμό του ολοήμερου σχολείου και νηπιαγωγείου να επουλώσει το κοινωνικό αυτό πρόβλημα. Η κρατική όμως πρωτοβουλία, όπως και στην περίπτωση των «ΚΑΠΗ», ανακουφίζει τους εργαζόμενους γονείς, αλλά δεν αναπληρώνει την απαραίτητη γι’ αυτήν την ηλικία στοργή και αγάπη των γονέων. (Τι τραγικό! Η αποθέωση της υλικής ανέσεως και ευημερίας από την μια και η εξαντλητική, από την άλλη, προσπάθεια των ζευγαριών να βρουν «μια θέση στον ήλιο», μια θέση «απασχόλησης», άλλαξε ριζικά την όψη και τις παραδοσιακές συνήθειες της ελληνικής οικογένειας. Θύματα αθώα αυτής της νοοτροπίας τα παιδιά και οι γέροι γονείς, οι δυο πιο ευπαθείς συναισθηματικά ομάδες του κοινωνικού συνόλου. Η εγκατάλειψη όμως των γερόντων στην επαγγελματική φροντίδα των γηροκομείων, που ονομάζονται κατ’ ευφημισμόν οίκοι ευγηρίας ή γαλήνης, και η «ολοήμερη» παραμονή των παιδιών στο σχολείο, οδηγούν σε συναισθηματική και πνευματική απομόνωση. Την στοργή και την αγάπη όμως, το «δίδυμο» αυτό λίπασμα της ψυχικής υγείας, τις βρίσκεις μόνον στην ζεστή οικογενειακή εστία).

Διάβασα πρόσφατα σ’ ένα ένθετο της εφ. «Ελευθεροτυπία» μια συνέντευξη του υπουργού Παιδείας, όπου τόνιζε πως όραμά του είναι να γίνουν όλα τα σχολεία της Ελλάδος ολοήμερα, διότι... έτσι πράττει η «φωτισμένη» Δύση. (Ολοήμερο σχολείο σημαίνει αυτό που μας λέει η λέξη: σχολείο όλη την ημέρα, τα παιδιά θα φεύγουν από το σπίτι «όρθρου βαθέως» και θα επιστρέφουν στο σπίτι τους «κατά το ηλιοβασίλεμα»). Το μέτρο, όπως είπαμε, «λύνει» τα χέρια των γονέων που εργάζονται ως αργά το απόγευμα, «δένει» όμως τα παιδιά, τα στενοχωρεί, τα απογοητεύει, τα πικραίνει, γιατί στερούνται την λησμονημένη σήμερα «οικογενειακή θαλπωρή». (Ωραία λέξη! Παράγεται από το αρχαιοελληνικό ρήμα θάλλω που σημαίνει ανθίζω. Τα παιδιά είναι άνθη που ανθίζουν και «θάλλουν» μες στην θαλπωρή της οικογένειας).

Έχω την εντύπωση πως αν εφαρμοστεί ο θεσμός τού ολοήμερου σχολείου θα οδηγηθούμε στα αποτρόπαια «σουηδικά» πρότυπα. Τα παιδιά των 18 ετών, όταν δηλαδή ενηλικιωθούν, εκπαραθυρώνονται από τους γονείς τους, αναζητούν άλλη στέγη ή -αν είναι δυνατόν- τους πληρώνουν ενοίκιο. Κι αυτή η σχέση, η απρόσωπη και αφύσικη, είναι απόρροια της αποξένωσης, της διάλυσης του οικογενειακού θεσμού, της συναισθηματικής εξαθλίωσης γονέων και παιδιών. Σήμερα με τις ξένες γλώσσες, με τα μπαλέτα, τα ωδεία, τα αθλήματα και την τηλεόραση, ο μόνος χρόνος που συναντιούνται γονείς και παιδιά είναι λίγο πριν από τον ύπνο, για να φιληθούν και να πουν «καληνύχτα». Αν επιστρέφουν από το σχολείο κατά τις πέντε, θα έχουμε συγκατοίκους και όχι οικογένεια. Η έλλειψη όμως του προτύπου που λέγεται πατέρας ή μητέρα θα κατασκευάσει τις εξαμβλωματικές προσωπικότητες που θα αποτελέσουν τις μέλλουσες γενιές. Όπως σημειώνει κάποιος ψυχολόγος: «Τα παιδιά μισούν τις συμβολικές ή τις πραγματικές πόρτες που τα κλείνουν έξω απ’ την ζωή των γονέων τους». (Η συγγραφέας Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη, η καλύτερη της παιδικής λογοτεχνίας, σ’ ένα κείμενό της για την οικογενειακή αγωγή λέει τα εξής θαυμάσια. «... ποιο παιδί φεύγει σήμερα για το σχολείο και κάποιος βρίσκεται πίσω του να το σταυρώσει και να του πει «νά ‘χεις την ευχή μου, η Παναγιά μαζί σου»; Ακόμα και από την ευχή μας έχουμε στερήσει τα παιδιά μας»).

Έχουμε ως λαός το προνόμιο να είμαστε πίσω από τον λεγόμενο πολιτισμένο κόσμο. Λέω «προνόμιο», διότι έχουμε την δυνατότητα να επωφεληθούμε από τα λάθη του. Η διάλυση του οικογενειακού θεσμού στην Δύση (20% των γερόντων στα γηροκομεία, 50% των παιδιών μεγαλώνουν μ’ έναν γονέα) μας προσφέρει λαμπρή ευκαιρία για να σκεφτούμε με υπευθυνότητα όσα συνδέονται με την αγωγή και ανατροφή των παιδιών. Το να λέμε ότι δεν έχουμε χρόνο για τα παιδιά, πολύ απλά, σημαίνει ότι παραιτούμαστε από την γονική ευθύνη. «Στον κόσμο όμως ερχόμαστε για να δώσουμε και όχι για να πάρουμε». Το μόνο που θέλουν τα παιδιά, εξάλλου, είναι αγάπη, η οποία τα πάντα υπομένει και στέγει και ουδέποτε εκπίπτει».

Αυτά τα έγραφα το Νοέμβριο του 2002 (εφ. «Χρόνος» Κιλκίς), όταν, νομίζω, υπουργός Παιδείας ήταν ο κυρ- Πέτρος Ευθυμίου, ο οποίος ανήκει στο «νηπιαγωγείο» της Νέας Τάξης, σε σύγκριση με την τωρινή διαβιουπουργό που κατέχει διδακτορικό και επαγγέλλεται το Νέο Σχολείο.

Παρένθεση. Ένα από τα παράδοξα έως γελοιότητας, που συμβαίνουν σε τούτο το δύσμοιρο τόπο είναι και το εξής: όταν κάποιος επίδοξος κοσμοδιορθωτής θέλει να αποστασιοποιηθεί από αμαρτωλό παρελθόν, να υποδυθεί τον καινοτόμο, τον ανατροπέα των πάντων, δεν προχωρεί σε ριζικές αλλαγές, αλλά πρωτίστως, για εντυπωσιοθηρία, βαφτίζει τις προθέσεις του με το εύηχο επίθετο «νέος». Επικολλά το «νέος» στο εγχείρημα και αυτό θεωρείται ως περίπου επιτυχία. (π.χ. νέα Νέα Δημοκρατία). Η λέξη υποκαθιστά το έργο. Πώς το έλεγαν οι αρχαίοι; Καταντήσαμε «θεαταί λόγων και ακροαταί έργων». Ο λαός μας όμως λέει κάτι σοφότερο για όλους αυτούς τους σωτήρες και…φωστήρες. Ήθελε η κουκουβάγια να αλλάξει τη φωλιά της, «να μετακομίσει», γιατί γέμισε κουτσουλιές. Την βλέπει ένα άλλο πουλί και της λέει: «όπου και να πας τον κώλο σου θα τον πάρεις μαζί σου».

Διδάσκω σε σχολείο που επιλέχτηκε μεταξύ άλλων 800, για να λειτουργήσει από τη νέα χρονιά ως ολοήμερο. Το υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλους τους μαθητές θα είναι από τις 8.00 έως τις 14.00. Τώρα πώς θα αντέχουν τα πρωτάκια σε καθημερινά επτάωρα, αυτό δεν μας εξηγείται, αρκεί που θα φοιτούν στο Νέο Σχολείο. Εισάγονται από την πρώτη δημοτικού τα Αγγλικά και οι, μεσσιανικής υφής, νέες τεχνολογίες. Έξοχα! Πριν ακόμη οι μαθητές ψηλαφήσουν τους μηχανισμούς της μητρικής τους γλώσσας, θα διδάσκονται και τη «δεύτερη επίσημη γλώσσα» του κράτους μας, όπως δήλωσε παλαιότερα η διαβιουπουργός. Να σημειωθεί και τούτο. Στην πέμπτη και έκτη Δημοτικού οι μαθητές θα διδάσκονται 5 ώρες εβδομαδιαίως ξένες γλώσσες και 7 ώρες την ελληνική. (Γιατί όχι μια ώρα αρχαία ελληνικά στην έκτη Δημοτικού, απλά κείμενα, για εξοικείωση; Λησμόνησα όμως ότι το Νέο Σχολείο, σύμφωνα με τις ολοήμερες μεγαλοστομίες, «γκρεμίζει τους τοίχους»… και καταστρέφει αδίστακτα τις εθνικές μας ρίζες.) Δόξη και τιμή εισέρχεται, εισβάλει από την πρώτη και ο υπολογιστής. Σχολείο – ΚΕΠ, μάθημα – ζάπινγκ, αποχαύνωση και αμάθεια.

Επαναλαμβάνω τα λόγια Γάλλου σοφού: «Ίσως το ερώτημα που πρέπει να μας απασχολεί δεν είναι σε τι κόσμο θ’ αφήσουμε τα παιδιά μας, αλλά τι παιδιά θ’ αφήσουμε σ’ αυτόν τον κόσμο».

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς.

΄Οταν άρχισαν τα 7ωρα στα

΄Οταν άρχισαν τα 7ωρα στα δημοτικά ο γιός μου ερχόταν νευρικό κουρέλι στο σπίτι.Αντιδρούσε και απέριπτε το σχολείο.Τα ίδια και το δεύτερο παιδί μου μετά από 2 χρόνια.Επιβάλουν στα παιδιά μας εξαντλητικά ωράρια για να μάθουν δήθεν ξένες γλώσσες πράγμα αδύνατο να γίνει λόγω των λίγων ωρών που μπορεί να διαθέσει το δημόσιο σχολείο σε σχέση με τα ιδιωτικά φροντιστήρια και της έλλειψης συνέχειας από το δημοτικό στο γυμνάσιο.Δε θέλω τα παιδιά μου να σχολούν στις 14.00 μ.μ.
Δε θέλω να διδαχθούν αγγλικά πριν από την Τετάρτη Δημοτικού.Πως μπορώ να αντιδράσω;; Eνας γονιός που απορρίπτει τα θρησκευτικά έχει δικαίωμα να πάρει απαλλαγή για το παιδί του.Eγώ δεν έχω δικαίωμα επιλογής;

Μπαβο κυριε Νατσιε Πρωτη φορα

Μπαβο κυριε Νατσιε
Πρωτη φορα ευχαριστηθηκα για το απρθπο το πραγματικα εινει εξαισιο.
Ναστε καλα να τα γραφεται τοσο ωραια παντοτε.

Συγχαρητήρια στον κο Νατσιό

Συγχαρητήρια στον κο Νατσιό και στην κα Στεφανίδου για τις εύστοχες επισημάνσεις τους. Νομίζω ότι είναι πλέον καιρός να δραστηριοποιηθούμε και να δημιουργήσουμε ένα αντίβαρο στην προωθούμενη κατάντια του δημόσιου σχολείου. Πρέπει να διεκδικήσουμε το αυτονόητο σε άλλες χώρες δικαίωμα επιλογής του γονέα να επιλέξει για το παιδί του την κατ' οίκον διδασκαλία, η οποία ήδη έχει μεγάλη απήχηση στις ΗΠΑ. Εφόσον κάθε κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει την ελευθερία να μεταχειρίζεται τη δημόσια Παιδεία ως πεδίο νεοεποχίτικων ασκήσεων, σε πλήρη αντίθεση με όσα επιτάσσει το ισχύον Σύνταγμα, ο γονέας, που δεν έχει δυνατότητα να επιλέξει κάποιο αξιοπρεπές ιδιωτικό σχολείο, πρέπει να απολαμβάνει του στοιχειώδους δικαιώματος να επιβλέπει και ελέγχει ο ίδιος την εκπαίδευση του τέκνου του. Αλήθεια, τα αρμόδια πολιτικά πρόσωπα, που επιδιώκουν την "αναβάθμιση" του δημόσιου Σχολείου, σε τι σχολείο στέλνουν τα δικά τους παιδιά; Εάν τα στέλνουν σε ιδιωτικό επειδή έχουν αυτήν την δυνατότητα (και καλά κάνουν για να διαφυλάξουν το μέλλον τους), με ποιό ηθικό έρεισμα υποχρεώνουν τους υπόλοιπους, που δεν έχουν την δυνατότητα αυτή, να συμμετέχουν απαθείς στους πειραματισμούς τους;

Δυστυχώς η τουρκοκρατία

Δυστυχώς η τουρκοκρατία συνεχίζεται ! Τα λεγόμενα ολοήμερα σχολεία είναι φανερό ότι έχουν έναν και μοναδικό σκοπό : Να αλλοιώσουν το παραδοσιακό φρόνημα των Ελλήνων , και να αναδείξουν νέες στρατιές σύγχρονων γενιτσάρων . Τι άλλο συνιστά η αρπαγή των μικρών παιδιών από την αγκαλιά της μάνας τους επί 12ωρο ημερησίως ; Μήπως δεν ισούται με παιδομάζωμα η δήθεν ευεργεσία του ολοήμερου σχολείου ;
Οφείλουμε να αντιδράσουμε αμέσως και αποτελεσματικά . Τους τρόπους αντίστασης ας μας τους προτείνουν οι ειδικοί συναθλητές - συγκατάδικοι : Κυρίως νομικοί και παιδαγωγοί .

"..όραμά του είναι να γίνουν

"..όραμά του είναι να γίνουν όλα τα σχολεία της Ελλάδος ολοήμερα, διότι... έτσι πράττει η «φωτισμένη» Δύση."
To ολοήμερο ήταν και θα παραμείνει ένα όραμα.Γιατί η Δύση μπορεί να έχει ολοήμερο το σχολείο της αλλά είναι και σωστά οργανωμένο με χώρους υποδοχής και φιλοξενίας των μαθητών που παρέχουν την ασφάλεια και υγιεινή.Ας έκανε το υγιειονομικό μια επιθεώρηση στα τιτλοφορούμενα "ολοήμερα" σχολεία.Τι θα έβρισκε;
Μετά τις 12.25 που αποχωρούν οι Α,Β τάξεις στις ίδιες αίθουσες (χωρισμένες με γυψοσανίδες για να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός αιθουσών) μπαίνουν τα δύστυχα παιδιά του ολοήμερου.Την ώρα του φαγητού αναλαμβάνει το ζέσταμα,το σερβίρισμα των φαγητών και τη λάτζα η λεγόμενη τραπεζοκόμος που δεν προβλέπεται από το νόμο.Αίφνης οι διάδρομοι του σχολείου μεταμορφώνονται σε τραπεζαρία για την ώρα του γεύματος.Και πολλές άλλες παρανομίες αλλά ο αυτουργός είναι η πολιτεία που κατά κανόνα δεν πληρώνει για τα εγκλήματά της.
Τα παιδιά του ολοήμερου δένονται συναισθηματικά περισσότερο με τους συμμαθητές τους παρά με την οικογένεια.Πολλοί από τους γονείς χαίρονται γιατί μπορούν να κάνουν ανενόχλητοι τη ζωή τους και τα παιδιά τους φαντάζουν ανεξάρτητα και αυτόνομα.Τι ουτοπία!

"..όραμά του είναι να γίνουν

"..όραμά του είναι να γίνουν όλα τα σχολεία της Ελλάδος ολοήμερα, διότι... έτσι πράττει η «φωτισμένη» Δύση."
To ολοήμερο ήταν και θα παραμείνει ένα όραμα.Γιατί η Δύση μπορεί να έχει ολοήμερο το σχολείο της αλλά είναι και σωστά οργανωμένο με χώρους υποδοχής και φιλοξενίας των μαθητών που παρέχουν την ασφάλεια και υγιεινή.Ας έκανε το υγιειονομικό μια επιθεώρηση στα τιτλοφορούμενα "ολοήμερα" σχολεία.Τι θα έβρισκε;
Μετά τις 12.25 που αποχωρούν οι Α,Β τάξεις στις ίδιες αίθουσες (χωρισμένες με γυψοσανίδες για να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός αιθουσών) μπαίνουν τα δύστυχα παιδιά του ολοήμερου.Την ώρα του φαγητού αναλαμβάνει το ζέσταμα,το σερβίρισμα των φαγητών και τη λάτζα η λεγόμενη τραπεζοκόμος που δεν προβλέπεται από το νόμο.Αίφνης οι διάδρομοι του σχολείου μεταμορφώνονται σε τραπεζαρία για την ώρα του γεύματος.Και πολλές άλλες παρανομίες αλλά ο αυτουργός είναι η πολιτεία που κατά κανόνα δεν πληρώνει για τα εγκλήματά της.
Τα παιδιά του ολοήμερου δένονται συναισθηματικά περισσότερο με τους συμμαθητές τους παρά με την οικογένεια.Πολλοί από τους γονείς χαίρονται γιατί μπορούν να κάνουν ανενόχλητοι τη ζωή τους και τα παιδιά τους φαντάζουν ανεξάρτητα και αυτόνομα.Τι ουτοπία!

Από ορθογραφία, πάμε καλά...

Από ορθογραφία, πάμε καλά...