Skip to main content

Νέο Σχολείο: το πειραματόζωο

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/views.module on line 1113.
  • strict warning: Declaration of views_handler_field::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_field.inc on line 1147.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_sort::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_sort.inc on line 165.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::query() should be compatible with views_handler::query($group_by = false) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 587.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Non-static method views_many_to_one_helper::option_definition() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/handlers/views_handler_filter_many_to_one.inc on line 23.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_query::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit($form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_query.inc on line 169.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /hermes/bosnaweb05a/b707/ipw.antibaro/public_html/neo/drupal6.20/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 136.

Πέρασε ήδη ένας μήνας από την πειραματική εφαρμογή του «Νέου Σχολείου», του ψηφιακού, του σχολείου του μέλλοντος σύμφωνα με τα τετριμμένα λεκτικά ποδοβολήματα. Διδάσκω σε ένα από τα 800 πανελλαδικώς σχολεία, που λειτουργούν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα. Εξηγώ για όσους τυχόν αγνοούν …το πείραμα.

Στα σχολεία αυτά όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, από την Α΄ έως την ΣΤ΄ τάξεις, κάνουν καθημερινά 7ωρα, σχολούν στις 2.00 μ.μ. Εισήχθησαν κάποια νέα διδακτικά αντικείμενα.

Πιο αναλυτικά. (θα περιοριστώ στις δύο πρώτες τάξεις). Στις Α΄ και Β΄ τάξεις διδάσκονται από τον Σεπτέμβριο, εκτός των «παραδοσιακών» μαθημάτων.

2 ώρες αγγλική γλώσσα,
2 ώρες πληροφορική (ΤΠΕ- Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών),
5 ώρες Αισθητική Αγωγή (η οποία περιλαμβάνει «αντικείμενα» όπως Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή).
Η Γυμναστική (Φυσική Αγωγή) αυξήθηκε στις 4 ώρες.

Άλλες 3 ώρες είναι αφιερωμένες στην λεγόμενη Ευέλικτη Ζώνη. Τι είναι αυτή; Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) – Φ.Ε.Κ. τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 303/ 3-3-2003, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης «θα πραγματοποιούνται διαθεματικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας….Η Ε.Ζ. μπορεί να λειτουργήσει ως φίλτρο από το οποίο θα περνούν τα διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα». Να δοκιμάζονται, δηλαδή, οι πειραματισμοί και να καθιερώνονται, αν πετύχει το φιλτράρισμα.

Διαθεματικότητα τώρα, άλλο νεφελώδες πράγμα κι αυτό, σημαίνει ότι μπορούν τα μαθήματα να συσχετίζονται, να επικαλύπτονται (οριζόντιος άξονας παροχής γνώσεων). Πιο απλά, διδάσκεις Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού την Έξοδο του Μεσολογγίου. Μπορείς, πλην του ιστορικού γεγονότος, να επεκταθείς σε γεωγραφικά στοιχεία, να προσφύγεις σε εικαστικές απεικονίσεις, σε θεατρική αγωγή και σε ό,τι άλλο σου κατέβει στο κεφάλι. Να περιφέρεις την διδασκαλία γύρω από το ιστορικό γεγονός, αλλά να μην εμβαθύνεις. Λίγο απ’ όλα, τσιμπολογήματα. Λίγη ιστορία, λίγη γεωγραφία, λίγη λαογραφία, λίγο θέατρο και στο τέλος τίποτε. Έχασες τα πάντα και κυρίως το πρότυπο του ηρωισμού και της αυτοθυσίας, που πρέπει να ενσταλάξεις στους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος. Με ξεροκόμματα γνώσεων δεν χορταίνεις. Επιφέρεις σύγχυση και αμάθεια.

Γι’ αυτό μιλάμε πλέον για δραστηριότητες και όχι για διδασκαλία. (Να στήνεις, ακόμη τα μαθητούδια στο Διαδίκτυο να χαζεύουν τις εικόνες και να καταστρέφεις την μαγεία της προσωπικής επαφής, την συγκίνηση της διήγησης, να μετατοπίζεται το κύρος της διδασκαλίας από το πρόσωπο του δασκάλου στο άψυχο εργαλείο. Να μεταβάλλεις την τάξη σε ΙΝΤΕΡΝΕΤ – ΚΑΦΕ).

Αν προσθέσουμε τις παραπάνω ώρες των «νέων» ή επαυξημένων αντικειμένων, προκύπτουν 16 ώρες εβδομαδιαίως αφιερωμένες σε «διασκεδαστικές» - ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Δηλαδή από τα 6 χρόνια του Δημοτικού σχολείου, τα μισά και πλέον δαπανώνται (ή σπαταλώνται) σε «ανάπτυξη δεξιοτήτων», σε καταιγισμό αντικειμένων, εις βάρος της κύριας αποστολής του σχολείου που είναι να φωτίζει τη συνείδηση και να προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας. Αυτό είναι το Νέο ή Ψηφιακό Σχολείο. Και επειδή ακριβώς παύει να είναι σχολείο μάθησης και διάπλασης χαρακτήρα, υποστυλώνεται με πομφολυγώδη και ηχηρά επίθετα: νέο, ψηφιακό, διαδραστικό και λοιπά αερογεμή λεξίδια. Σχολείο που μιλάει για ανταγωνισμό και επιτυχία στη ζωή και όχι για προορισμό και ήθος.

Ποιες είναι όμως οι πρώτες εντυπώσεις από το πείραμα;

Πρώτον: το ωράριο, τα πενθήμερα επτάωρα, εξαντλούν σωματικά και εξοντώνουν ψυχολογικά τους μικρούς μαθητές, όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου. Το να καθηλώνεις όμως στα θρανία, από τις 8 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι, 6χρονα και 7χρονα παιδιά είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό. Η σωματική κούραση αφαιρεί τη ζωντάνια και τη δροσιά της ηλικίας και ακυρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά το 5ωρο τα παιδιά ατονούν, καταβάλλονται, κουράζονται, αδιαφορούν. Με τέτοιους απαράδεκτους, φρενήρεις ρυθμούς στο τέλος θα απηυδήσουν και θα σιχαθούν το σχολείο. (Θυμήθηκα ένα παλιό φοιτητικό σύνθημα: «Παν τα νιάτα, παν τα κάλλη, μας τα φάγαν οι δασκάλοι»).

Δεύτερον: Υποβαθμίζεται, λόγω πληθώρας διδακτικών αντικειμένων, το μάθημα της γλώσσας, το σημαντικό και σπουδαιότερο γι’ αυτήν την ηλικία. «Εν αρχή ην ο λόγος, λέει μια παλιά ιστορία όσο και ο κόσμος, στην οποία ο άνθρωπος είχε την εξουσία να ονομάσει τα ζώα και τα άλλα πλάσματα. Τη δυνατότητα, δηλαδή να αποκαλεί, να δίνει ζωή». Η γλώσσα είναι ζωή. Το να μαθαίνεις, εξ απαλών ονύχων, να γράφεις, να διαβάζεις και να μιλάς σωστά, σημαίνει ότι μαθαίνεις να σκέφτεσαι σωστά. («λόγος και διάνοια ταυτόν» λέει ο Πλάτων, στον «Σοφιστή» 263ε). Στην εξοπλιστική αυτή ηλικία κυρίως οφείλει το σχολείο να καλλιεργεί την γλώσσα, πράγμα που δεν γίνεται αν συνυπολογιστεί και η αβάσταχτη ελαφρότητα των σχολικών εγχειριδίων (Μια από τις σημαντικότερες συνέπειες αυτής της γλωσσικής ανεπάρκειας είναι ότι προτρέπει, οδηγεί σε πράξεις βίας, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τον λόγο. Πολλά παιδιά φτάνουν στην εξαλλοσύνη και την απελπισία γιατί δεν μπορούν να εκφραστούν. Δεν έχουν τις λέξεις. «Πάρε τις λέξεις μου δωσ’ μου το χέρι σου» γράφει χαριτωμένα ο ποιητικός λόγος).

Τρίτον: καταργείται η ευλογημένη σχέση δασκάλου και μαθητή. Αυτός ο όμορφος δεσμός χτίζεται καθημερινά μες στην τάξη και προϋποθέτει ήθος, ελευθερία και σοφία από τη μια, άσκηση, υπακοή, σεβασμό και αγάπη από την άλλη. Δάσκαλος και μαθητής είναι κατάκτηση που θα έπρεπε να προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού και να μην την θυσιάζουμε σε ανόητους πειραματισμούς. Πότε να προλάβει «να δεθεί» το πρωτάκι με τη δασκάλα του, όταν μπαινοβγαίνουν λαχανιασμένοι και ασθμαίνοντες 7-8 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων; (Η κατάρτιση ωρολόγιου προγράμματος στα σχολεία αυτά είναι περίπου… τετραγωνισμός του κύκλου).

Τέταρτον: Πληροφορική και αγγλικά από την Α΄ Δημοτικού. Αιτιολόγησε η διαβιουπουργός (ο σκληρότερος πυρήνας της Νέας Τάξης) την πρόωρη εισαγωγή τους, για να γίνει το σχολείο ανταγωνιστικό. Και αυτή και ο αιθεροβάμων (πόδι δεν πατάει στην Ελλάδα) εντολοδόχος της είναι επικίνδυνοι και ύποπτοι. Τι θα πει ότι μέσω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών «θα πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε να αντιμετωπίσουν το αύριο», όπως δήλωσε ο Γ.Α.Π. Ποιο είναι αυτό, το «αυτό»; Από πότε η διαδικτυακή αποχαύνωση είναι αυτό που χρειάζονται τα παιδιά; Ως πότε θα ανεχόμαστε τους μαθητευόμενους μάγους να πειραματίζονται με τα παιδιά μας, με σκοπό ανομολόγητο την κατασκευή του, χωρίς μνήμη, πίστη και πατρίδα, καταναλωτή τηλεοπτικών και διαδικτυακών σκουπιδιών;

Πέμπτον και ανακεφαλαιώνοντας: Εδώ συμβαίνει μια καταστρεπτική παρεξήγηση. Το σχολείο δεν είναι χώρος πειραμάτων και επιβολής ιδεολογημάτων, καρυκευμένων με εύηχα επίθετα. Το σχολείο δεν πρέπει να καινοτομεί , αλλά να συντηρεί - με την απλή και πρωταρχική σημασία του όρου - πρωτίστως. Να διαφυλάττει τα τιμαλφή και να τα παραδίδει στους νεότερους και όχι ό,τι γυαλίζει στον κάθε συμπλεγματικό και άσχετο να βαφτίζεται καινοτομία και να διοχετεύεται στο σχολείο.

Νατσιός Δημήτρης

δάσκαλος-Κιλκίς
.

<<Πότε να προλάβει «να δεθεί»

<<Πότε να προλάβει «να δεθεί» το πρωτάκι με τη δασκάλα του, όταν μπαινοβγαίνουν λαχανιασμένοι και ασθμαίνοντες 7-8 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων;>>

Ερώτημα γονέα- απόφοιτου λυκείου (που τα καταφέρνει μια χαρά να βοηθάει το παιδί του σε ΟΛΑ τα μαθήματα ) : Τι είναι επιτέλους αυτό που δεν μπορεί να προσφέρει ένας δάσκαλος σε παιδιά 7-12 ετών και θεωρείται απαραίτητη η παρουσία στο δημοτικό σχολείο εκπαιδευτικών διαφόρων ειδικοτήτων ;
Χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί τον κατακερματισμό των παιδικών υπάρξεων , που βομβαρδίζονται από μια πληθώρα προτύπων και που καμιά φορά το ένα πρότυπο- εκπαιδευτικός αναιρεί το άλλο ;
Τα μικρά μας παιδιά είναι φανερό ότι έχουν ανάγκη από ολόθερμους δασκάλους – παιδαγωγούς και όχι από ψυχρούς εκπαιδευτές της μιας ώρας . Αυτό το σύστημα είναι σίγουρο ότι θα γεμίσει ακόμα περισσότερο τα ιατρεία των παιδιάτρων με παιδιά νευρωσικά , γεμάτα ανασφάλειες , με πονοκεφάλους , κοιλόπονους , ζαλάδες , εμέτους , παιδιά με σοβαρές συναισθηματικές διαταραχές και αγιάτρευτες ψυχολογικές ανεπάρκειες .

κ. Νατσιέ, Οι ονομασίες

κ. Νατσιέ,

Οι ονομασίες προγραμμάτων όπως 'πρώτα ο μαθητής' (student first) ή 'no child left behind' και αλλα βαρύγδουπα ονόματα είναι σαφώς κλεμμένα από τη πρωτο/δευτεροβάθμια εκπαίδευση των ΗΠΑ. Είναι γνωστό βεβαια (στους εκει κατοικούντες) ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει καταρεύσει απο την δεκαετία του 80. Αυτό συνέβη λόγω του ασύστολου πειραματισμού. Αυτή τη στιγμή, το δημόσιο σχολείο εκεί υπάρχει ώστε τα αποτελεσματα κοινωνικών πειραματισμών (δημιουργία φανταστικών μειονοτήτων) να μην βγαίνουν στους δρόμους και αυξάνεται το έγκλημα, όπως και εγκάθετοι "ειδικοί" να έχουν απασχόληση. Βέβαια αν το δικό σου παιδί πάει σχολείο γιά να μάθει αυτό δεν είναι δυνατόν αφου δέν υπάρχει τίποτα να μάθει ενώ ζεί σε ένα περιβάλλον τρόμου, απομονωσης, ναρκωτικών κτλ. Καλά ξεμπερδέματα κ. Νατσιέ.

Καλημέρα σας. Το ότι το

Καλημέρα σας.
Το ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα του "νέου" σχολείου εξαντλεί σωματικά και ψυχικά το παιδί το ζείτε εσείς στην τάξη κι εμείς στο σπίτι.Αλλά πρέπει να μπορούμε και να το αποδείξουμε έμπρακτα στη γλώσσα των "επιστημόνων" που εμπνεύστηκαν αυτό το σύστημα.
Ας ήταν τρόπος να γινόταν μια μελέτη από ειδικούς (ψυχολόγους, παιδαγωγούς )που να αποδεικνύει την οικτρή αυτή κατάσταση.
΄Οταν λέμε πιλοτικά, τι εννοούμε; ΄Οτι θα αξιολογηθεί από κάποιους κι αν εγκριθεί θα εφαρμοστεί ολοκληρωτικά ; Από ποιους αξιολογούνται τα πιλοτικά;
Το μεγαλύτερο ερώτημα όμως είναι το εξής;
Σήμερα με την οικονομική κρίση δεν μπορούν να καλύψουν τον 1 δάσκαλο και τις 3 ειδικότητες (ξένη γλώσσα,γυμναστική,μουσική).Τα χρήματα για τις 7-8 που περιγράφετε ΠΟΥ θα τα βρουν;
Ας μας διαφωτίσουν νομικοί τι μπορούμε να κάνουμε για να γλυτώσουμε τα παιδάκια μας από τη νεοταξική σκλαβιά.

Είναι λυπηρό να είσαι

Είναι λυπηρό να είσαι εκπαιδευτικός της γ΄βάθμιας σήμερα (όπως η αδερφή μου, φιλόλογος σε ΕΠΑΛ), η οποία εισπράττει την οργή των απελπισμένων παιδιών εν ώρα μαθήματος. Συγκεκριμένα χθες μου περιέγραφε πως τα παιδιά της απέδωσαν (όχι στην ίδια προσωπικά αλλά στη γενιά της 38 ετών σήμερα), τον ψεύτικο μαγικό κόσμο που δεν έχει μέλλον! Σας μεταφέρω ακριβώς τα λόγια τους, όπως μου τα περιέγραψε: Δείξτε μας κυρία απο που να πιαστούμε; Δείξτε μας κάτι όμορφο για να παλαίψουμε γι΄αυτό! Ποιό μέλλον και ποιός κόσμος μας περιμένει; Αυτός που εσείς καταστρέψατε και τώρα μας τον παραδίδετε ρετάλι; Προσπάθησε να τους πει για την αγάπη του Θεού και απαντούν: Ποιά αγάπη και ποιό Θεό; Αν υπάρχει Θεός που αγαπά τα παιδιά του, δε θα μας άφηνε έρμαια στα δικά σας λάθη! Αγάπη τι είναι; Καταστρέψου για να μου αποδείξεις πως ίσως αξίζεις 5΄προσοχής; Δεν υπάρχει κανείς εκεί έξω που να μας αγαπά, ούτε η οικογένεια, ούτε η εκκλησία, ούτε εσείς οι δάσκαλοι ούτε οι φίλοι! Όλοι κοιτάνε να κάνουνε τη δουλίτσα τους και να μιλάνε ακατάπαυστα κυρήτοντας! Όταν τους είπε για την αναμφίβολη μητρική αγάπη, της είπε κάποιος: Η μάνα μου, ή θα πονοκεφαλιάζει για το πως θα πληρώσουμε το ένα και το άλλο, λέγοντάς μοϋ : Μη μου μιλάς, μη μου μιλάς σκοτώνω άνθρωπο! Ή θα κάνει απανωτά σσστ, σστ, να ακούσει την τηλεόραση! Αυτή είναι η οικογένεια που τα περισσότερα παιδιά, περιέγραψαν με παράπονο, αλλά και οργή! Όσο για τους εκπαιδευτικούς του δημοτικού, χωρίς να τα ισωπεδώνουμε όλα, υπάρχουν και ευσυνείδητα νέα παιδιά(όπως η δασκάλα του παιδιού μου μαθητής Α΄δημοτικού), που ξοδεύει την ευέλικτη ζώνη για να καλύψει τα κενά στη γλώσσα, ενός 25μελούς τμήματος! Επιπλέον άν οι ίδιοι εκπαιδευτικοί και οι κλάδοι τους δεν αντισταθούν, μόνο η διαμαρτυρία των γονιών (και όχι όλων, καθώς κάποιοι επικροτούν βλακωδώς την αποχαύνωση που τους σερβίρουν ως πρόοδο), δε νομίζω πως θα έχουμε καλά αποτελέσματα!

Αγαπητέ κ. Νατσιέ πολλά λόγια

Αγαπητέ κ. Νατσιέ πολλά λόγια χωρίς να λέμε τίποτα.
Πολλοί χαρακτηρισμοί καμία απόδειξη
Και εξηγούμαι:

Καταρχάς όσον αφορά τη νεφελώδη διαθεματικότητα, δεν ξέρω τίποτα ποιο αποδοτικό για να κρατήσεις το ενδιαφέρον του παιδιού και να του μείνει κάτι απο την όλη υπόθεση. Και πιο απλά αν διδάσκεις την ιστορία του μεσολλογγίου δεν υπάρχει πιο βαρετό πράμα απο τα μείνεις στην αφήγηση ξερή. Μπορείς να επεκταθείς όπως θες και να κάνεις το μάθημα ενδιαφέρον. Χρειάζονται όμως δάσκαλοι με φαντασία και όχι βολεμένοι δημ. υπάλληλοι που ξέρουν τι λέει το βιβλίο και τέλος.
Επίσης αν δεν έχετε καταλάβει την αξία του διαδικτύου στην εκπαίδευση και στη μόρφωση είστε μακριά νυχτομένος.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα:
1) Η επιπλέον μιαμιση ώρα στις 2 πρώτες τάξεις και η μισή ώρα στις επόμενες κάθε μέρα απο ότι εσείς ο ίδιος λέτε είναι σε γυμναστική, εικαστικά, μουσική κτλ. Τι φρενήρεις ρυθμοί χρειάζονται για να παρακολουθήσει κανείς μουσική ή εικαστικά? Και τι κάνουν τα περισσότερα παιδάκια στο σπίτι απο τις 12 μιση? Κοιμούνται? ή μήπως βλέπουν τηλεόραση ή παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια? Σε όλον το κόσμο που τα δημοτικά τους είναι μέχρι το απόγευμα δεν έχουν πρόβλημα?
2) Γιατί υποβαθμίσεται το μάθημα της γλώσσας? Μειώθηκαν οι ώρες της γλώσσας? Ή μήπως πειδή τα παιδιά μαθαίνουν και άλλα πράγματα εκτός απο γλώσσα? Περίεργη άποψη. Δεν ζητάτε να αυξηθούν οι ώρες τις γλώσσς αλλά μόνο να μην αυξηθούν οι ώρες των άλλων γνωστικών αντικειμένων.
3) Η σχέση του Δασκάλου και του μαθητή αν κρίνω απο το δικ΄΄ο μου παιδί ουδόλως έχει αλλάξει. Ίσα ίσα που τώρα έχει και άλλους ανθρώπους να εμπιστεύεται. Γιατί τα παιδιά πάντα εμπιστεύονται τους δασκάλους τους όταν είναι αυτοί που πρέπει.
4) Τι διαδικτυακή αποχαύνωση και αηδίες. Υπολογιστές μαθαίνουν τα παιδιά. Σαν παιχνίδι το βλέπουν. Και έτσι είναι σαυτές τις ηλικίες.
5)Έχετε εσείς να προτείνετε καμιά καινοτομία? Η νοσταλγία δεν είναι καλός σύμβουλος για το μέλλον.

Πες τα, Χρυσόστομε! Πες τα!

Πες τα, Χρυσόστομε! Πες τα!

ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΤΟΝ

ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΤΟΝ ΠΡΟΔΡΟΜΟ...ΚΥΡΙΕ ΝΑΤΣΙΕ ΕΙΣΤΕ ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ...ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ...ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ.....

Ο ανθρωπος αυτος ειναι

Ο ανθρωπος αυτος ειναι δασκαλος που νομιζει και θα ηθελε να διδασκει σε κρυφο σχολειο μονο το "φεγγαρακι μου λαμπρο " .θα τον ελεγα σκοταδιστη. Απεχθανεται τα συγχρονα μεσα οπως οι υπολογιστες κ.λ.π Αν και εδω φαινεται ποσο αντιφατικος ειναι χρησιμοποιει το διαδικτυο. Δεν θα τον διαλεγα ποτε για δασκαλο στα παιδια μου. Ουδεις απορριπτει τισ παλαιες αλλα καλες αξιες των γραμματων. Αλλα ο κοσμος πρεπει να προχωρησει.

Υπάρχουν επιστημονικές

Υπάρχουν επιστημονικές μελέτες σχετικά με τις ανάγκες των παιδιών , αναλόγως την ηλικία τους και δη των εκπαιδευτικών αναγκών.
Μια σοβαρή εργασία του ψυχολόγου Κωνσταντόπουλου Χρήστου που έχει γίνει , αλλά και έρευνες που βγαίνουν τώρα στην φόρα σχετικά με την επίδραση των υπολογιστών και της λεγόμενης ΄΄ψηφιακής εκπαίδευσης΄΄, μπορούν να σας διαφωτίσουν.
Σας προτείνω τα βιβλία του κου Κωνσταντόπουλου ΄΄Σταματήστε να πονάτε τα παιδιά΄΄ και ΄΄Πόνος και ναρκωτικά΄΄

Για τους 4 τελευταίους

Για τους 4 τελευταίους επισκέπτες:Μιλώ ως δάσκαλος τάξης, που αφουγκράζεται και τις απόψεις συναδέλφων. Ουδείς επικροτεί τους πειραματισμούς του διαβίου υπουργείου. Όλοι είναι αγανακτισμένοι. Το πείραμα των 800 σχολείων αφορά 30.000 μαθητές. Αν αποτύχει- όπως πιστεύω - ποιος θα την πληρώσει;
Να χρησιμοποιείτε επιχειρήματα και όχι αερολογίες. Τα περί σκοταδισμού και λοιπών ανοησιών τα προσπερνώ. Δεν έχω πλέον υπομονή να απαντώ σε απελέκητους και χασομέρηδες του προοδευτισμού. Άφες τους νεκρούς...

Κύριε Νατσιέ, Όπως νομίζω

Κύριε Νατσιέ,

Όπως νομίζω έχετε καταλάβει εδώ και καιρό, το σχολείο δεν αποτελεί χώρο παίδευσης πλέον· άλλωστε τα τελευταία σχόλια το επιβεβαιώνουν, ο μέσος άνθρωπος πλέον διαπαιδαγωγείται, διαμορφώνει τις απόψεις του και χειραγωγείται μέσα από την τηλεόραση, όντας αμερικανάκι. Αν δεν κάνουμε ό,τι κάνουν οι ΗΠΑ -ασχέτως αν το εκπαιδευτικό τους σύστημα βγάζει ανθρώπους οι οποίοι δεν ξέρουν πολλαπλασιασμό, νομίζουν πως η Αφρική είναι χώρα(sic) η οποία έχει πολλές μειονότητες και πως άνθρωποι και δεινόσαυροι συνυπήρχαν πριν τρεις χιλιάδες χρόνια- τότε είμαστε σκοταδιστές.

Ασχολούμαι με τους υπολογιστές από το 1985 και έχω εργαστεί σε/για εταιρείες τελευταίας τεχνολογίας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Οι περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα έχετε χρησιμοποιήσει κάποια υπηρεσία η οποία είτε εξαρτάται, είτε είναι η ίδια αποτέλεσμα δικών μου ενεργειών, ειδικά εάν έχετε κινητό τηλέφωνο.

Η δική μου εμπειρία στον τομέα με ωθεί να πω την άποψή μου και μάλιστα να την υποστηρίξω φανατικά· οι υπολογιστές ουδεμία σχέση έχουν με το σχολείο. Δεν θα έπρεπε απλά μην υπάρχει μάθημα υπολογιστή στο σχολείο, αλλά κατ' εμέ δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν σχολική αίθουσα περιέχουσα υπολογιστή. Το ότι ο υπολογιστής είναι πλέον πολύτιμο εργαλείο στην καθημερινότητά μας είναι βέβαιο, γι' αυτό υποστηρίζω πως θα έπρεπε να υπάρχουν υπολογιστές στα φροντιστήρια. Ειδικές τάξεις οι οποίες να προσφέρουν στα παιδιά του γυμνασίου και του λυκείου επίπεδο γνώσεων ισοδύναμο με αυτές που παρέχουν για τα μαθηματικά, την φυσική, τα αρχαία κ.ο.κ., έτσι ώστε παιδιά τα οποία δεν μπορούν να έχουν υπολογιστές στο σπίτι να μπορούν να έχουν όχι μόνο πρόσβαση, αλλά και την κατάλληλη υποστήριξη και κάποιον για να τους δείχνει.

Το σχολείο είναι το μέρος όπου σμιλεύεται το είναι, η ταυτότητα του ατόμου και γι' αυτό η κυρία Μπίλντερμπεργκ έχει βαλθεί να διαβρώσει τα σημεία της παιδείας τα οποία μας κάνουν Έλληνες και όχι Αμερικανάκια. Περισσότερο Φέισμπουκ, λιγότερη ιστορία. Περισσότερα Αγγλικά, αλλά τα Ελληνικά να ημιμαθαίνονται μέσα από άσχετες διαφημίσεις για το ανθότυρο, εγχειρίδια κλιματιστικών και καφετιέρων.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι στο

Θα ήθελα να επισημάνω ότι στο BBC Scotland το οποίο μεταδιδεται στην Σκωτία,
τις απογευματινές ώρες στα κινούμενα σχέδια οι χαρακτήρες μιλούν Gaelic (δηλ. την
αρχαια γλωσσα των Σκωτσέζων) και όχι Αγγλικά. Αναρωτιέμαι γιατί δεν μπορεί η ΕΡΤ να
δημιουργήσει ανάλογα προγραμματα στην Ελλάδα οπου να μην ομιλούν τον σημερινό οχετό παρα αρχαία η ενδιάμεσα Ελληνικά.

Οντας αδιάφορος και διαπαιδαγωγημένος για πολλές δεκαετιες απο την τηλεόραση, σήμερα βρίζω το "σχολείο" του 80 που δεν με εμαθε τίποτα. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να ακολουθεί τις επιταγές του ανάλογου αρθρου του Συντάγματος. Οι προπάτορες μας (forefathers) οι οποίοι νοιάστηκαν για την Εθνική ενότητα την οποία σήμερα ποδοπατούμε σαν κουρέλι γνώριζαν πολύ καλά ποιές είναι οι ανάγκες του Εθνους. Δυστυχώς αυτές δεν έχουν αλλάξει παρα πολύ απο τότε. Ο κ. Νατσιος περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο μάθαιναν οι προηγούμενες γενιές (σκληρή μελετη, πειθαρχεία και εμβαθυνση). Χωρίς αυτές είσαι πράγματι ανίκανος να κατανοήσεις τι γίνεται γύρω σου και άρα είσαι ένα μελλοντικό θύμα το οποίο δεν αντιδρά στίς αυθαιρεσίες αλλά ζεί "όπως και να είναι". Πχ. την δεκαετία του 70 γίνονταν εξεγέρσεις ως αντιδραση σε έναν δικαιολογημένο πόλεμο. Μετά το 2000, τι αντιδράσεις υπήρχαν σε έναν αδικαιολόγητο;
Ποιός αντιδρά στις αυθαιρεσίες σήμερα στην Ελλάδα; Πχ. χθεσινό αρθρο της Καθημερινής περιγράφει μία σημαντική περίπτωση κατάχρησης εξουσίας, αλλά ποιός από εμας είναι σε θέση να το κατανοήσει;
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_21/10/2010_419517

Κάποιοι "προοδευτικοί" γονείς

Κάποιοι "προοδευτικοί" γονείς άρχισαν να μιλούν κυρίως με χαρακτηρισμούς εναντίον του κ.Ντάτσιου και να τον αποκαλούν σκοταδιστή κλπ..... ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΩΡΟΥΝ ΠΡΟΟΔΟ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤΗΝ 'Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ... ενώ τα παιδιά δεν έχουν μάθει καλά καλά τη γλώσσα τους καλούνται να μάθουν μία ξένη γλώσσα.... χωρίς να έχουν αναπτύξει ακόμη την κρίση τους καλούνται να "μάθουν" υπολογιστές......με λίγα λόγια επικεντρώνονται σε δευτερεύοντα εργαλεία επικοινωνίας ΠΡΙΝ κατανοήσουν τις βασικές δομές της γλώσσας τους... Μήπως με αυτό το υπερφόρτωμα στα παιδιά χάσουμε τα βασικά προς χάριν τεχνοκρατικών δεξιοτήτων...Μήπως πανικόβλητοι ώστε τα παιδιά μας να "τα μάθουν όλα" μονορούφι για να γίνουν όλα υπερ-στελέχη επιχειρήσεων,γιατροί κλπ ΔΕΝ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΩΣΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ???...

Και τι χρειάζεται το

Και τι χρειάζεται το διαδίκτυο σε παιδάκια 1ης και 2ας;Εάν δεν δωθεί βάση στην σωστή εμάθηση της Ελληνικής γλώσσας σε αυτήν την ηλικία πότε θα δωθεί;Η μεγάλη μου η κόρη έπαθε κάτι που έμαθε υπολογιστή στα 15;Θα πάθαινε εάν ξεκινούσε γλώσσα στα 15!!!Γιατί να μάθουνε Αγγλικά,μια γλώσσα που την μαθαίνεις όποτε θέλεις και σου χρειάζεται μόνο για να συνεννοήσαι και δεν μαθαίνουν αρχαία Ελληνικά μια γλώσσα που αποδεδειγμένα ακονίζει το μυαλό; Τι να περιμένεις όμως από οραματιστές της new world order και κάποιους ψευτονεωτεριστές κουλτουριάριδες υποστηρικτές τους,χωρίς κανένα αίσθημα αγάπης προς την πατρίδα την θρησκεία και την οικογένεια....Καλό αγώνα δάσκαλε...Μαζί σου.....

Τότε καλές

Τότε καλές πτώσεις..................

Ναι μεγάλε!!!!Βάλε και χχχ

Ναι μεγάλε!!!!Βάλε και χχχ στο google να παραμορφωθούν.....Γεμλισαμε από παραμορφωμένους σαν και σένα και είδαμε τα χάλια μας....

ΜΑΖΙ ΣΟΥ........

ΜΑΖΙ ΣΟΥ........

Το ότι ζούμε σύγχρονη χούντα

Το ότι ζούμε σύγχρονη χούντα είναι θεωρώ αναμφισβήτητο απο όλους. Οι κυβερνούμενοι που αυτοαποκαλούνται κυβερνώντες με πάθος μας βομβάρδιζαν προεκλογικά για τη δημόσια διαβούλευση κάθε θέματος πριν μετατραπή σε νόμο του κράτους ή γενική μεταρρύθμιση. Μπορεί κάποιος να μας πει που και πότε διεξήχθη δημόσια διαβούλευση για την υπνοπαιδεία με τους διαδραστικούς πίνακες και την εκτεταμένη και καθημερινή έκθεση των παιδιών μας στην ακτινοβολία τους; Που και πότε διεξήχθη δημόσια διαβούλευση για το συνταξιοδοτικό, το ασφαλιστικό, το πετσόκομα εισοδημάτων και τώρα της "κάρτας του πολίτη" = το εκ νέου φακέλωμά μας; Ας μη γελιόμαστε κύριοι το αποτέλεσμα της αφόδευσης,σε διαμαντένιο περιτύλιγμα κι αν το βάλεις παραμένει το ίδιο κι έχει πάντα την ίδια οσμή! Έτσι και όλα αυτά τα βαρύγδουπα (διαδραστικοί, διαβούλευση, διαβίου, διαδυκτιακή παιδεία κλπ) έχουν πρώτο συνθετικό το (δια). Πιθανόν να εννοούν το διχασμένο λαό που διαιρείται σε αυτούς που επικροτούν κατεβάζοντάς τα αμάσητα κι εκείνους που ενεργοποιούν λίγο την κριτική τους ικανότητα, όσο γίνεται! Τώρα απο το δια... ξεκινούν κι ένα μισητό όνομα... που θυμάμαι και οι ιθύνοντες φαίνεται να υπηρετούν. (Τυχαίο; Δε νομίζω)!!!

ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ

ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΕΊΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ...ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΜΟΝΟΝ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ...
Έχετε την καλοσύνη να μου εξηγείσετε τί εννοείτε όταν λέτε ανοιχτό μυαλό; Ποιά είναι τα κριτήρια κατά την γνώμη σας που χαρακτηρίζουν ένα μυαλό ανοικτό;

Μυαλό ανοικτό είναι αυτό που

Μυαλό ανοικτό είναι αυτό που ,στην ηλικία των 5 ετών ,καταφέρνει πολλούς πόντους στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και έστι ο βαυκαλιζόμενος γονιός μπορεί απερίσπαστα να παρακολουθήσει το τούρκικο σίριαλ στην τιβί. Όπως σχιλιάστηκε πριν ...καλές πτώσεις.

Επειδή πολλοί, κυρίως

Επειδή πολλοί, κυρίως νεώτεροι, τους αρέσει να ακουν στα αφτιά τους για καινούργια και για "καινοτόμα" προγράμματα, θα πρέπει να μάθουν ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα και οι όποιες μεταρρυθμίσεις δεν επιλέγονται και αξιολογούνται όπως επιλέγει και αξιολογεί κάποιος π.χ. το τελευταίο μοντέλο αυτοκινητού της μερσεντές ή την αγορά του τελευταίου gadget από ένα πολυκατάστημα.

Οι όποιες μεταρρυθμίσεις στην παιδεία απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό και αργή τμηματική προσαρμογή τους στο περιβάλλον της τάξης έτσι ώστε τα όποια πιθανά αντίθετα αποτελέσματα να φανούν και να είναι εφικτό να διορθωθούν. Μια από της αιτίες της διάλυσης της παιδείας μας ήταν το ότι από το 80 και μετά πολλοί αυτόκλητοι "σωτήρες" ανέλαβαν κατ'αποκοπή την "αναβάθμιση" της παιδείας προς νέα καινοτόμα πρότυπα άσχετα προς την ιδιοσυγκρασία του ελληνόπουλου και την ελληνική πραγματικότητα. Και μάλιστα έκαναν απαιτητές τις όποιες μεταβολές άμεσα.

Τα αποτελέσματα της όποιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης φαίνονται μετά από δεκαετίες, δεν φαίνονται εν μια νυκτί όπως νομίζουν μερικοί. Π.χ. ο πειραματισμός του σημερινού ολοήμερου δημοτικού ή του αυριανού "νεου" λυκείου θα φανεί πολλά χρόνια μετά την αποχώρηση του κάθε υπουργού από τη θέση του. Για αυτό άλλωστε δρουν με τέτοια επιπολαιότητα. Όταν φανεί η καταστροφή ή η επιτυχία κανείς δεν θα τους ζητήσει ευθύνες ή θα τους απονείμει τα εύσημα.

Είναι εύκολο να πει κάποιος ξηλώστε τους πίνακες και βάλτε οθόνες ίντερνετ. Ή βάλτε από το νηπιαγωγείο πληροφορική και κινέζικα. Την ευθύνη όμως μιας πιθανής καταστροφής μιας ολόκληρης γενιάς ποιος την αναλαμβάνει;

Όσοι από σας είναι τόσο σίγουροι ότι το να βάλεις εγγλέζικα, χειρισμό κομπιούτερ και εντατικά επτάωρα και οκτάωρα από την πρώτη δημοτικού θα δημιουργήσουν την σουπερ γενιά ελληνων του μέλλοντος ας βάλουν και τις υπογραφές τους να τους δώσουμε τα εύσημα μεθαύριο εαν το σύστημα πετύχει ή να διωχθούν κατάλληλα εαν τα παιδιά μας βγούν άλαλα και μπάλαλα.

Θα συμφωνήσω με τον κυριο

Θα συμφωνήσω με τον κυριο Νατσιό, ο οποίος προσπαθεί να διασώσει τον αρχικό σκοπό του σχολείου, και παλεύει μεσα σ' αυτή τη ζούγκλα που είναι απόρροια των εκάστοτε αρχών που θέλουν να θεσπίσουν "νέες" μεθόδους αφελληνισμού και θρησκευτικής αποστασιοποίησης.
Στο σπίτι μου έχω υπολογιστή και ανατρέχω πολλάκις με τα παιδιά μου, για να δούμε κάτι που πραγματικά είναι ωφέλιμο. Δεν έχει καμία σχέση αυτό με το μάθημα των υπολογιστών που γίνεται στα πρωτάκια και στα δευτεράκια. εδώ δεν ξέρουν την ελληνική γλώσσα, οι υπολογιστές μας έλειπαν.
Εχω παράπονα πολλά από τον τρόπο που ήδη διδάσκεται η μικρή μου κόρη, ούσα δευτεροετής δημοτικού.
Απαράδεκτη διδασκαλία γλώσσας, μαθηματικών, κομπλεξική δασκάλα-δημόσιος υπάλληλος, αδιάφορος διευθυντής σχολείου.
Είμαι υποχρεωμένη να της διδάσκω εγώ γλώσσα, μαθηματικά γιατί έχω απογοητευτεί από το σχολείο.
Φανταστείτε λοιπόν ότι το σπίτι μου είναι σπίτι-σχολείο. Το παιδί φοιτεί 7 ώρες στο άχρηστο σχολείο και μετά συνεχίζει να διδάσκεται στο σπίτι.
Είμαι πελαγωμένη, απογοητευμένη, και πραγματατικά, κύριε Νατσιέ, θα εκτιμούσα την βοήθειά σας σε αυτό το θέμα.

Χρόνια πολλά Δάσκαλε. Ο

Χρόνια πολλά Δάσκαλε.
Ο ΄Αγιος βοήθεια στο διδακτικό σου έργο προς τα παιδιά και το αφυπνιστικό σου προς τους γονείς.

...μόνο ένας μήνας πέρασε; Κι

...μόνο ένας μήνας πέρασε; Κι εμένα γιατί μου φαίνεται ότι είναι αιώνας;... Πώς στο καλό θα βγει η χρονιά φέτος;...
Ο Θεός βοηθός...

το πρόβλημα δεν είναι ότι

το πρόβλημα δεν είναι ότι μπήκε το μάθημα των υπολογιστών.το κυρίως πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχουν υπολογιστές!!!!
να μην κοροιδευόμαστε τα 800 πιλοτικά είναι απλά επικοινωνιακό κολπο της κυβέρνησης εις βαρος μαθητών και εκπαιδευτικών
για μας τους πληροφορικούς είναι ένας εφιαλτης.(για όσους τουλάχιστον δεν διαθέτουν εργαστήρια)